Az algoritmus frissítés sokkal inkább egy remek lehetőség, mint…
A Google nemrég annak fényében változtatott a kereső algoritmusán, hogy a mobilon Google keresését használó felhasználók minőségibb találatokat kapjanak. Ezzel valójában semmi baj nincsen – de miért tekint mégis oly sok ember katasztrófaként a változásra?
A frissítés bejelentése okozott némi feszültséget a SEO szakemberekben, mégis, azt hiszem, ez a szorongás nem igazán jogos részükről. Vannak, akik a frissítés másnapján már csekkolták is helyezésüket a keresőben, és meglepve konstatálták, hogy minden maradt a régi felállásban. Nos, a Google frissítése nem azonnal lép életbe globális szinten. Ez azt jelenti, hogy nem fog a weboldalunk egyik napról a másikra hátra sorolódni, vagy épp előrébb kerülni a találati listákon.
Miért jók a Google algoritmus frissítései?
Mert mindegyik egy újabb lehetőséget kínál azoknak, akik korábban lemaradtak a technikai fejlődésben, vagy csak szimplán nem foglalkoztak a honlapjuk, webáruházuk keresőoptimalizálásával. A változáshoz mindenkinek alkalmazkodnia kell, most azonban azok is jó pozícióra tehetnek szert a mobilos találati listákon, akik eddig weboldallal sem rendelkeztek, most viszont egy jól optimalizált mobil oldal fejlesztésébe vágnak bele.
Miért pont mobil? Miért most?
A mobil eszközök terjedése – mint piaci szegmens – évről évre folyamatosan növekszik. Egyre több felhasználó böngészi a honlapokat okostelefonról, tabletről. Ez nyilvánvalóan azt is maga után vonja, hogy a felhasználói élmény nem lenne teljesen ugyan olyan, mint egy asztali gép vagy laptop esetében. Ennek kiküszöbölésére jött létre az ún. mobil barát weboldal technológia, a reszponzív vagy mobil oldalak.
Az algoritmus frissítés nem a világ vége!
Fontos megjegyezni a frissítéssel kapcsolatban, hogy nem minden weboldalt ugyanúgy érint. Legalábbis nem minden honlap esetében lesz olyan radikális a változás egy adott kulcsszó esetén. Ha továbbra is vannak olyan weboldalak, melyek kevésbé, vagy egyáltalán nem optimalizáltak mobilra, ugyanakkor tartalmilag, minőségileg felülmúlják mobil barát vetélytársaikat, úgy azok továbbra is jó eredménnyel maradhatnak a SERP (Search Engine Result Page – találati lista oldal) oldalakon.
Most lehet igazán felkapaszkodni a kis vállalkozásoknak!
Amikor hazánkban még így is rengeteg vállalkozás honlappal sem rendelkezik, amikor a vállalkozások több mint a fele még nem is hallott a keresőoptimalizálásról, vagy a mobil barát honlapokról, a közösségi média szerepéről – akkor érdemes elgondolkozni egy valóban hatékony weboldal elkészítésén. Azok a vállalkozások, amelyek rendszeres figyelmet fordítanak a Google változásaira, a SEO-ra, sokkal kevésbé érzik a folyamatos algoritmus változásokat.
A végső cél minden esetben az előkelőbb pozíció elérése a találati oldalakon, így azt gondolom érdemes lehet folyamatosan odafigyelni a Google algoritmus módosításaira, alkalmazkodni a piaci változásokhoz, így sokkal kisebb lehet a keletkezett kár.