Amit a Google első oldaláról tudni kell!
Sokak által feltett kérdés ez: Hogyan kerülhet a weboldalam a Google első oldalára? Az elmúlt években több recept is bevált erre a célra, azonban soha sem ugyanaz. Általában (legalábbis ez a tapasztalat) kevesen fordítanak időt erre a folyamatra honlap készítés során. A legtöbben a látványra sokkal többet adnak, mint a működésre és hatékonyságra.
Ha azt szeretnénk, hogy weboldalunk, tartalmaink a Google első oldalán landoljanak, ettől többre lesz szükségünk. Nem garantálom, hogy az általam leírtak után gyorsan az első oldalra kerül oldala, azonban mindenképpen jó irányba fog elindulni a hosszú és rögös úton. Kezdjük az oldal tetején, és módszeresen haladjunk szépen tovább.
A honlap URL címe
A domain név jó esetben rövid, tömör, könnyedén megjegyezhető. Ugyanakkor, vannak olyan szavak, melyeket könnyedén képesek vagyunk megjegyezni – akár valamilyen asszociáció útján, akár azért mert már ismert szókapcsolatról vagy szóról van szó – így ez is járható út lehet. Sokkal inkább fontos figyelembe venni, hogy hatékonyabb, ha a domain nevünk mindjárt tartalmaz kulcsszavat. A szavak tisztán leírják, mivel foglalkozik az oldal, így segít a látogatónak tájékozódni is.
Semmiképp nem érdemes speciális karaktereket, pontokat, kötőjeleket, aláhúzást használni a domain névben, ugyanis ezek nagyban rontják az esélyeinket, hogy valaha bárki is beírja ezt a böngészőjébe, vagy egyáltalán megjegyzi.
A meta cím (meta title)
Ez mondja meg a keresőknek az oldal címét. Ez a cím írja le nagyon röviden, miről is szól az aktuális oldal. Ha nem adjuk meg ezt, a Google megpróbálja kitalálni – ami nekünk nem igazán jó. Ez a cím csak egyszer használható minden oldalon és el is térhet a H1 tagként megadott címtől.
A leghatékonyabb, ha a meta cím hossza 30-65 karakter közé esik, szóközökkel együtt. Írjon rövid, tömör, kulcsszavakat tartalmazó címeket. Minden oldalának legyen egyedileg írt, saját, külön Meta címe. Ha azt szeretnénk, hogy a Google találati oldalain látszódon a teljes meta cím, legfeljebb 65 karakterben gondolkodjunk.
Meta leírás (meta description)
A meta leírás nem jelenik meg az oldalon, csak a forráskódban látható – a Google és más keresőmotorok is ezen leírás alapján határozzák meg, miről is szól az aktuális oldal.
A meta leírások hossza 70-160 karakter közé kell, hogy essenek, szóközökkel együtt. Az algoritmus nem haragszik meg érte, ha néhány fontos kulcsszavat is írunk ebbe a leírásba – így használjuk bátran a meta leírást. Másik jó szempont lehet, ha cselekvésre ösztönző szöveget írunk ide: „Kattints ide, és tudd meg hogyan…”, „Rendelj tőlünk olcsón xy terméket, most kedvezményes áron…”, stb.
Győződj meg róla, hogy minden oldaladnak megvan a külön megírt meta leírása, amennyiben nincs, úgy pótold azokat.
H1 fejléc (H1 headline)
H1 taggel jelöljük kódban az oldal címet. Ha oldalunkon nincs kitöltve a meta cím, akkor a keresők leggyakrabban a H1 taggel ellátott címet szokták meta címként kezelni. Azért jó külön használni a kettőt, mert amíg a meta cím hossza limitálva van (ami a megjelenítést illeti), a H1 címe nincsen. Az úgynevezett H elemek (headings) egy ideális világban csökkenő rangsorban helyezkednek el a honlap struktúrában: H1, H2, H3, H4 …
A H1-ek előfordulását oldalanként 1db-ra kell limitálni, ugyanis minden oldalnak csak egy címet adhatunk. A H2-k lehetnek például egyes bekezdések címei, a H3-ak alfejezetek címei, és így tovább.
A következő részben tovább megyünk azokon a beállításokon, lehetőségeken, melyek segíthetnek a Google első oldalára juttatni az Ön weboldalát is.
Ha tetszett a cikk, oszd meg barátaiddal, kollégáiddal is!