Honlap keresőoptimalizálás
A korábbi bejegyzésben írtunk a Hummingbird (kolibri) algoritmusról, annak hatásairól, valamint a tartalmak optimalizálásáról is szó esett. A kulcsszó kérdésen túlvagyunk, így haladhatunk tovább a honlap keresőoptimalizálás témában!
Honlap keresőoptimalizálás: A Meta leírás mint konverziós tényező
Ez a bekezdés nem arról szól, mit csinálnak helyesen a kis- és középvállalkozások, pont az ellenkezőjéről: Mit nem csinálnak ezek a cégek? Túl gyakran találkozom olyan ügyféllel, akinek még csak fogalma sincs arról, mi a búbánat is lehet az a Meta Leírás. Nem mindenki alkalmaz webmestert, marketingest aki honlapot üzemeltet – így hát jogosan: érthető a dolog.
Mi is az a Meta leírás (Meta description)
Közelítsük meg a témát más oldalról: 215 karakterünk van arra, hogy meggyőzzük a Googleben kereső embert, hogy a mi oldalunkra kattintson a találati listán. Gondoljunk úgy a meta leírásra, mint konverziós tényezőre. Fontos, hogy a szöveg nyelvtanilag helyesen legyen megírva, valamint összefüggéseiben és a szövegkörnyezetében is helyesen értelmezhető legyen. Azaz: nem kell kulcsszótemetőként használni a meta leírást.
Megoldás: Szánjon időt arra, hogy megfelelő meta leírást ír a tartalmaihoz. A meta leírás megjelenik a találati (SERP) oldalakon, valamint a közösségi (Facebook, Google, Twitter) megosztásokkor is látható. Használjuk tehát ezt a 155 karaktert úgy, hogy minél inkább több kulcsszót tartalmazzon, hiszen ezeket a szavakat, ha megegyeznek a keresett kulcsszóval, a Google félkövérrel fogja kiemelni.
Strukturált adatok használata – Schema, RDFa, JSON-LD
Talán ez az a technológia, amelyet máig a legkevesebbszer használnak a honlap tulajdonosok. Ezek a mikro adatok lehetővé teszik, hogy a találati oldalakon további hasznos információk megjelenítését. Léteznek ún. szabályok, melyeket betartva, és a forráskódunkban beállítva lehetőség nyílik akár egy eseményt, cikket, terméket, ajánlatot stb. megjeleníteni a keresési találatoknál, közvetlenül az URL címünk alatt. Honlap keresőoptimalizálás szempontjából semmiképp sem elhanyagolható feature-ről van szó.
Megoldás: Használjunk mikro adatokat, építsük vagy építtessük be ezeket lehetőleg az összes oldalunkra. Jelöljük meg a cégnevet, a logót, a címünket, telefonszámunkat, árakat, véleményeket, képeket, stb. Ügyfeleink, és a Googleben kereső látogatók is értékelni fogják.